BÓLE PODBRZUSZA ZNIKAJĄ PO FIZJOTERAPII

Bóle podbrzusza skutecznie leczymy i diagnozujemy

Podczas pracy z naszymi pacjentami obserwujemy, że znaczna część trudnych do rozpoznania bólów podbrzusza pochodzi od nadmiernie napiętych mięśni miednicy. U osób, które odczuwają dolegliwości bólowe w podbrzuszu wykonujemy badanie manualne, które potwierdza lub zaprzecza tezie, że przyczynądolegliwości są mięśnie.  Jeśli badanie jest pozytywne wykonujemy terapię polegającą na uciskaniu specyficznych punktów na miednicy, które pod naciskiem emitują znany pacjentowi ból podbrzusza, który następnie znika. Nierzadko zdarza się, że już po pierwszym zabiegu następuje znacząca poprawa.

Zadzwoń do nas lub zostaw swój numer telefonu – oddzwonimy, aby umówić Twoją konsultację w sprawie bólu podbrzusza.

Od czego zaczynamy?

• Należy się zapisać na 60 minutową wizytę diagnostyczno-terapeutyczną, na której dowiesz się czy przyczyna Twoich dolegliwości leży w mięśniach. Jeśli tak, to podczas pierwszego spotkania wykonamy już terapię i zlecimy ćwiczenia do samodzielnego wykonywania. Koszt wizyty to 190 zł

Bezpieczna metoda leczenia bólów podbrzusza

Już po pierwszej terapii większość naszych pacjentów czuje zdecydowaną poprawę.

Terapia manualna w leczeniu bólów podbrzusza to naturalna i bezpieczna metoda bez skutków ubocznych.

Terapię manualną wykonują tylko dyplomowani magistrowie fizjoterapii

2 kroki, aby uwolnić się od bólu podbrzusza

Krok 1. konsultacja z diagnostyką 60 min

cena 190 zł

Jest to spotkanie podczas którego przeprowadzany jest wywiad z fizjoterapeutą pod kątem doprecyzowania skąd tak naprawdę pochodzą Twoje bóle podbrzusza. Jeśli za dolegliwości odpowiedzialne są mięśnie to od razu przystępujemy do terapii,

Krok 2 Terapia manualna mięśni powodujących bóle podbrzusza

cena 130 zł

Są to spotkania najczęściej raz w tygodniu, na których poszukujemy punktów na ciele odpowiedzialnych za bóle podbrzusza i uciskamy je do zejścia objawu. Poprawa nierzadko występuje już po pierwszej terapii. Oprócz wykonanego zabiegu zadawane są również ćwiczenia domowe utrwalające uzyskaną poprawę.

Nasi terapeuci:

mgr Dorota Basista

Fizjoterapeutka

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Pasjonuje się poszukiwaniem przyczyn trudnych do wyjaśnienia objawów bólowych. Ukończyła wiele szkoleń poświęconych terapii manualnej i igłoterapii.

mgr Piotr Basista

Fizjoterapeuta

Fizjoterapeuta, absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Warszawie. Wykonuje miękką terapię manualną oraz masaż tkanek głębokich. Poszukiwanie przyczyny objawu to jego ulubiona cześć pracy.

Zobacz co myślą o nas pacjenci na Google i Facebooku

Prawdziwe historie naszych pacjentów

Leczymy bóle podbrzusza

Pierwsze efekty już po pierwszym zabiegu

Najważniejsze informacje o przyczynach bólu podbrzusza

Bóle podbrzusza są typowe dla kobiet, jednakże również mężczyźni mogą je odczuwać.

Charakter bólu podbrzusza może być różny. Bywa on promieniujący , wtedy pochodzenie bólu leży w innym miejscu niż podbrzusze albo np. nasilać się pod wpływem stresu, wysiłku fizycznego albo cyklu miesiączkowego. Lekarze często mają problemy z diagnozą bólu podbrzusza, ponieważ nie zawsze ból ten pochodzi z narządów wewnętrznych. Może to być zarówno choroba jamy brzusznej jak również kontuzja kręgosłupa. Dopiero dzięki prawidłowej diagnozie można ustalić prawidłowy tok leczenia i łagodzenia bólu, dlatego ważna jest konsultacja u lekarza. Aby zbadać przyczyny pochodzące z układu ruchu lepiej natomiast udać się do fizjoterapeuty uroginekologicznego w Klinika HB.

Przyczynami bólu podbrzusza może być wiele, różnych czynników.

Głównym przyczynami wśród kobiet są problemy ginekologiczne. Niezwykle istotne są regularne wizyty u lekarza ginekologa, ponieważ choroby typu endometrioza albo rak szyjki macicy mogą przez bardzo długi okres nie dawać żadnych objawów. Najczęściej bóle podbrzusza związane są z miesiączkowaniem. Ból związany jest ze skurczami macicy, która obkurcza się w celu złuszczenia błony śluzowej. Zmiany hormonalne również mają duży wpływ na sensytyzację a w związku z tym spotęgowanie odczuć bólowych. U niektórych kobiet bóle podbrzusza występują w środku cyklu miesiączkowego jako objaw owulacji oraz pęknięcia pęcherzyka Graffa, ,z którego uwalnia się komórka jajowa.
Również choroby układu pokarmowego albo moczowego mogą wywoływać bóle podburza, szczególnie jeśli towarzyszy im podwyższona temperatura albo obecność krwi w moczu. W takim przypadku można spodziewać się odmiedniczkowego zapalenia nerek albo pęcherza moczowego. Ponadto często powodem bólu podbrzusza mogą być choroby infekcyjne jelit, zapalenia uchyłków albo zespół jelita drażliwego. W przypadku zespołu jelita drażliwego ból pojawia się po zjedzeniu określonego pokarmu a dodatkowo pacjenci skarzą się na zaparcia albo biegunki, wymioty i wzdęcia.
Wśród mężczyzn ból podbrzusza może występować np. w przypadku zapalenia gruczołu krokowego. Ból ma wtedy charakter wędrujący oraz może być odczuwany w okolicach odbytu albo mosznie. Dodatkowo często towarzyszą mu problemy z oddawaniem moczu, kłopoty z erekcją oraz przedwczesnym wytryskiem. Tak samo jak w przypadku kobiet ogromne znaczenie ma tutaj profilaktyka w postaci regularnych badań u lekarza oraz samobadaniu jąder.

Leczenie bólu podburza jest różne w zależności od przyczyny.

Istnieją sytuacje krytyczne, takie jak np. omdlenia, krwawienia, wymioty albo podwyższona temperatura kiedy interwencja lekarza jest konieczna. W takich przypadkach nie ma sensu zwlekać, ponieważ objawy te mogą oznaczać poważne problemy ze zdrowiem. W innych sytuacjach warto próbować leczyć się samodzielnie np. stosując ciepłe okłady, kąpiele albo odpoczynek w pozycji kucznej.
Bardzo pomocny w tego typu dolegliwościach może się okazać fizjoterapeuta. Bóle podbrzusza są związane również z naszym aktualnym trybem życia : pozycja siedząca, która powoduje niedokrwienie, stres, który powoduje zwiększenie napięcia mięśniowego oraz nieprawidłowa dieta. Warto jest zastosować techniki mobilizujące powłoki brzuszne aby rozluźnić wszelkie struktury i narządy wewnątrz jamy brzusznej. Ponadto warto jest również sprawdzić funkcjonowanie wszelkich więzadeł miednicy oraz mięśni dna miednicy. W Klinika HB preferujemy indywidualne i holistyczne podejście do pacjenta, dlatego niejednokrotnie zajmujemy się również terapią kręgosłupa.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości, zgłoś się do Klinika HB na pierwszą wizytę diagnostyczno – konsultacyjną. Po przeprowadzeniu wywiadu oraz szczegółowego badania postaramy się dobrać odpowiedni dla Ciebie tok leczenia.

Diagnostyka przyczyny bólu podbrzusza opiera się przede wszystkim na badaniu manualnym i wywiadzie.

To dzięki rozmowie z pacjentem najlepiej jesteśmy w stanie sprawdzić co powoduje ból. Czy ma to związek z cyklem miesiączkowym ? Czy towarzyszą temu inne objawy? Czy ból nasila się w jakiś konkretnych sytuacjach? Te i wiele innych pytań musi być zadane aby prawidłowo zdiagnozować pacjenta. W uzasadnionych przypadkach można oczywiście wykonać badania diagnostyczne typu USG powłok brzusznych albo przezpochwowe.

Jeśli chcesz sprawdzić czy możemy Ci pomóc pozostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik oddzwoni, aby umówić odpowiedni termin wizyty w Klinika HB.

Leczymy bóle podbrzusza trudne do zdiagnozowania

Pierwsze efekty już po pierwszym zabiegu