Boląca kość ogonowa – Kokcygodynia

Boląca kość ogonowa, kokcygodynia, rehabilitacja to najlepszy sposób na problemy z kością ogonową.

Co to jest kokcygodynia?

Coccygodynia to zespół bólowy okolic kości ogonowej, w polskim nazewnictwie znany również jako kokcygodynia. Nazwa schorzenia pochodzi od obszaru bolesnego, czyli kości guzicznej ( z łac. coccyx), potocznie nazywanej kością ogonową – ponieważ jest ewolucyjną pozostałością po ogonie. Schorzenie charakteryzuje się bólem nasilającym się podczas siedzenia (najczęściej przy pochyleniu ciała do tyłu), jak również podczas wstawania z krzesła, wysiadania z samochodu, długotrwałego siedzenia i chodzenia. Ból może lokalizować się w rejonie odbytu, spojenia łonowego oraz możliwe jest promieniowanie bólu do nóg, pośladków w rejon kości krzyżowej i kręgosłupa. Najczęściej na kokcygodynię cierpią kobiety w wieku 20-40 lat.

Boląca kość ogonowa - leczenie

Nasza klinika specjalizuje się w rehabilitacji coccygodynii, stosujemy terapię manualną i fizykoterapię. Dzięki połączeniu skutecznych metod i dużym doświadczeniu nasi mgr fizjoterapii posiadający stosowne uprawnienia do pracy z dnem miednicy skutecznie leczą, aż 70% pacjentów zgłaszających się z dolegliwościami bólowymi okolic szpary pośladkowej i kości guzicznej. Celem fizjoterapii jest przywrócenie prawidłowego ustawienia kości guzicznej (jeżeli takową stwierdzono) i relaksacja mięśni dna miednicy.

Fizjoterapia w kokcygodynii w naszej klinice polega na:

1. Terapii manualnej kości guzicznej technikami zewnętrznymi, lub bardziej bezpośrednimi technikami wewnętrznymi (per rectum, per vaginam) poprzez odbyt lub pochwę.
  2. Terapii manualnej mięśni dna miednicy poprzez pracę z nimi z zewnątrz i wewnątrz (per rectum, per vaginam)
  3. Terapii promieniami podczerwonymi w rejonie kości guzicznej i mięśni dna miednicy.
  4. Biofeedbacku i elektrostymulacji elektrodą dopochwową lub doodbytniczą (nauka aktywnego rozluźniania mięśni dna miednicy poprzez wizualizację pracy mięśni dna miednicy   na ekranie monitora w połączeniu z rozluźniającą elektrostymulacją)
  5. Nauce samodzielnego rozluźniania i rozciągania mięśni dna miednicy i mięśni z nimi współpracujących.

Przed zabiegiem kokcygodynii

Szanujemy sferę intymną każdego naszego pacjenta, dlatego techniki wewnętrzne stosujemy tylko wtedy, gdy wyrazisz na to dobrowolną zgodę. Jeśli jeszcze nie jesteś gotowa(y), stosujemy techniki zewnętrzne. Zabiegi odbywają się w komfortowych warunkach i miłej atmosferze. Nie musisz się krępować jesteśmy specjalistami w tej dziedzinie. Do zabiegów wewnętrznych nie musisz się specjalnie przygotowywać, jednak dla Twojego komfortu dobrze jest oddać stolec przed zabiegiem.

Właściwe rozpoznanie kokcygodynii

Rozpoznanie coccygodynii, wymaga wykonania manualnych testów ortopedycznych kości ogonowej i mięśni dna miednicy. Dzięki testom możliwa jest ocena położenia kości guzicznej, i stanu napięcia mięśni dna miednicy. Jeśli podczas testów pojawią się wątpliwości co do przyczyny bólu – konieczna jest konsultacja proktologiczna w celu wykluczenia chorób odbytu, i jelita grubego (np. zapalenie jelit, guzki krwawnicze, szczelina odbytu, zapalenie prostaty, niedokrwienie rejonu dna miednicy)

Boląca kość ogonowa - przyczyny

Najczęstszą przyczyną jest uraz kości ogonowej (upadek na pośladki, uderzenie się w okolice szpary pośladkowej, poród, przewlekłe zaparcia, dźwiganie,) powodujący zwichnięcie lub złamanie kości ogonowej i uszkodzenie systemu więzadłowego kości ogonowej (k.guzicznej) odpowiedzialnego za jej prawidłowe ustawienie w stawie krzyżowo-guzicznym. Inną z przyczyn może być również zmiana ustawienia kości guzicznej poprzez pociągnięcie przez przeciążone mięśnie dna miednicy (np. wskutek nieprawidłowego przewlekłego siedzenia, złej postawy ciała), które mogą wpływać na pozycję tej kości, lub być bezpośrednim źródłem bólu promieniującego do rejonu szpary pośladkowej.

Boląca kość ogonowa leczenie -  Warszawa Wola ul. Górczewska 82. tel. 531 338 343 - Sprawdź Nas !!!

Podstawowe zwroty, które pomogły Ci znaleźć HB Clinic w internecie to boląca kość ogonowa.